Czy to bakja, czy nie bajka,
Myślcie sobie, jak tam chcecie.
A ja przecież wam powiadam:
Krasnoludki są na świecie...
Krasnoludki jest grupa dzieci czteroletnich, która liczy 25 osób. Wśród których jest 16 dziewczynek i 9 chłopców. Po wakacjach wychowankowie, wypoczęci i pełni energii, wrócili na progi przedszkola. Stęsknieni za kolegami i koleżankami z ogromną radością wchodzili do sali starszaków.
Każdy dzień "Krasnoludków" jest przepełniony zabawą w połączeniu z zajęciami dydaktyczno - wychowawczymi. Wychowankowie próbują oceniać zachowania swoje oraz innych dzieci, wyrabiają uczucie współodpowiedzialności, kształtują umiejętności kończenia rozpoczętych działań.
Starają się przestrzegać ustalonych norm i zasad panujących na terenie placówki. Ponadto zwracamy dużą uwagę na usprawnianie czynności samoobsługowych.
Dzieci są wdrażane do aktywnego słuchania głośno czytanych bajek, opowiadań, wierszy oraz wypowiadania się na różne tematy. Przeprowadzane ćwiczenia oddechowe oraz narządów artykulacyjnych sprzyjają wspomaganiu rozwoju mowy. Uwielbiają tańczyć i śpiewać. Kształtują sprawność ruchową poprzez ćwiczenia gimnastyczne, spacery oraz zabawy na świeżym powietrzu. Wychowankowie doskonalą sprawności manualne poprzez lepienie z plasteliny, wycinanie, malowanie, rysowanie, rwanie i klejenie papieru. Rozwój umysłowy stymulowany jest zabawami matematycznymi.
A oto my:
Biernacka Julia Krzysztof Bartoszuk
Borkowska Gabriela Filipon Kamil
Cibor Lena Garbacik Dominik
Aleksandra Czarnocka Chromiński Krzysztof
Gorzała Amelia Kotowski Marcin
Grudziewska Wiktoria Pachecki Miłosz
Urban Marika Tarkowski Maciej
Łęczycka Julia Urban Wojciech
Miałkowska Urszula Wasiluk Kacper
Nowakowska Zofia
Wierczuk Marta
Tchórzewska Gabriela
Urban Partycja
Wolska Amelia
Wolska Oliwia
Nauczyciele: Aneta Garwolińska,
Swietłana Tchórzewska
Pomoc nauczyciela : Agata Ławecka
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 4 – letnich
6.30 – 8.00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne, indywidualne służące realizacji
pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję
wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Praca indywidualna z dziećmi zdolnymi i/lub trudnościami
8.00 – 8.15 Zabawa ruchowa lub ćwiczenia poranne
8.15 – 8.30 Przygotowanie do śniadania
8.30 – 9.00 Śniadanie
9.00 – 10.15 Zajęcia dydaktyczne realizujące program wychowania przedszkolnego
10.15 – 11.00 Spacery, wycieczki poza teren przedszkola, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali,
zabawy ruchowe, gry zręcznościowe
11.00 – 11.00 Przygotowanie do obiadu
11.15 – 11.45 Obiad
11.45 – 12.15 Odpoczynek połączony z bajkoterapią i/lub muzykoterapią. Ćwiczenia relaksacyje
12.15 – 13.00 Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. Utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie
opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. Zabawy dowolne w sali i/lub
na placu przedszkolnym
13.00 – 13.15 Przygotowanie do podwieczorku
13.15 – 13.30 Podwieczorek
13.30 – 16.30 Zajęcia dodatkowe. Zabawy inspirowane przez nauczyciela. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi,
dostosowane do ich możliwości. Zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zabawy ruchowe,
plastyczno – techniczne, tematyczne. Zajęcia o charakterze wychowawczym. Zabawy na świeżym
powietrzu. Rozchodzenie się dzieci do domów.